IT-Value gaat een nieuw initiatief aan met de oprichting van DataRely, een bedrijf dat zich vollédig focust op databeveiliging, governance, back-up en restore.
De algehele bedrijfsvoering ligt bij Floris van Miert; hij richt zich op sales, marketing, partnering en verdere uitbouw van het bedrijf. Door de aanvulling van DataRely kan IT-Value bedrijven nog breder en gerichter ondersteunen.
Maurice Aalders, eigenaar IT-Value: ‘Het is voor bedrijven de hoogste tijd om aan de slag te gaan met het serieus beveiligen en managen van bedrijfsdata. Daardoor kun je beschikken over hoogwaardige specialistische kennis en de laatste cybertechnologieën. Het is niet twee voor twaalf, maar vijf óver. Veel IT-leveranciers doen bovenstaande onderwerpen er zo’n beetje bij: wij zijn ervan overtuigd dat dit een aparte focus nodig heeft, vandaar ons nieuwe initiatief met DataRely.
DataRely: betrouwbare en áltijd beschikbare bedrijfsdata
Floris van Miert, verantwoordelijk voor DataRely vult aan: ‘De naam DataRely zegt het al: wij zorgen ervoor dat de klant kan vertrouwen op zijn bedrijfsdata en de beschikbaarheid daarvan. Dát is de missie. Naast inzet van onze kennis, werken we ook met een MSP-platform waar deze data gestald kunnen worden. Op die manier borgen en beheren we deze data. Samen met IT-Value. Ook bij verlies. Zo kunnen we onze klanten áltijd helpen. Onze diensten en services bestaan, kortweg geformuleerd, uit analyse en advies, consultancy, managed services, beheer (via IT-Value) en licentieverkoop.’
‘We focussen ons ook op de DataRely security scan, waarbij we in een heel korte tijd in staat zijn om inzicht te geven in waar data staan, wie er bij kan, wat er mee gebeurt of de data nog uniek is etc. Na een dergelijke scan ziet de klant in een DataRely security score terug hoeveel gevaar hij/zij loopt gedurende het bewaren van zijn data en hoe goed hij is voorbereid op een (ransomware) aanval.’
Versterking door expertise en krachtenbundeling
Beide bedrijven versterken elkaar op het vlak van expertise en kennisdeling, maar zeker ook door hun krachten te bundelen op andere vlakken. Men richt zich op bedrijven met meer dan 300 medewerkers. Daarnaast zal DataRely gaan samenwerken met IT-partners die gebruik kunnen gaan maken van het eigen MSP-model van DataRely. De laatste doelgroep beslaat de strategische IT-partners: de fulfilment partijen die zelf over onvoldoende kennis en kunde beschikken op dit vlak. Partners kunnen DataRely inzetten op (advies)projecten en gebruikmaken van het MSP-model en/of de dienst beheer.
Noot voor de redactie:
Met vragen over dit persbericht, over IT-Value of DataRely kunt u contact opnemen met Floris van Miert via 06 – 11 486 480 of via f.vanmiert@datarely.nl.