Nieuwe website? Niet echt boeiend, toch? Maar wat als ik je vertel dat er een diepgaand verhaal schuilt achter onze keuze voor een leeuw als beeldmerk bij DataRely? En dat eigenaar Floris van Miert zichzelf sterk in dit majestueuze, dynamische dier herkent? Dan wordt het wél interessant. Laat ons je meenemen door de symboliek en betekenis achter het iconische logo van DataRely.
De leeuw: koning van het dierenrijk
Waarom een leeuw? Floris: ‘Het begon met een strategische keuze vanuit marketingperspectief. Vanuit gevoel koos ik voor de leeuw als beeldmerk. Een gevoel dat bleek te kloppen, want al snel werd me duidelijk dat de leeuw veel diepere lagen van betekenis omvat. De leeuw, de koning van het dierenrijk, vertegenwoordigt kracht, bescherming en leiderschap. En dat is precies waar DataRely voor staat als het gaat om het bewaken en beheren van jouw belangrijkste bezit: data.’
Bewaakte data, synoniem voor rust
‘Net zoals de leeuw zorgvuldig waakt over zijn territorium, bewaakt DataRely jouw data overkoepelend, met behulp van geavanceerde technologieën vanuit Acronis, Perception Point en AvePoint. Maar we zijn meer dan alleen bewakers; we zijn partners die samen met jou de leeuw op de rots vormen, klaar om bij te sturen wanneer dat nodig is’, aldus Floris.
Nauwe samenwerking
‘Onze expertise en ervaring maken ons tot een betrouwbare gids in een wereld van steeds veranderende technologieën. Net zoals de leeuw samenwerkt met de leeuwin om voor zijn roedel te zorgen, werken wij nauw samen met onze klanten om hen te beschermen en te begeleiden.’
Vader, partner én ondernemer
Maar de metafoor gaat verder dan alleen zakelijk. Floris ziet zichzelf weerspiegeld in de eigenschappen van de leeuw: ‘Ik voel me, meestal, zelfverzekerd, ben trots op mijn team en weet het overzicht vaak wel te behouden. Ik (h)erken de leeuw als een mentor, die zijn welpen de ruimte geeft om te groeien terwijl hij waakt over hun veiligheid. Precies zoals DataRely dat over dat data van onze klanten doet en ik over mijn gezin vanuit mijn rol als vader en partner.’
Navraag leert dat mensen Floris beschrijven als betrouwbaar en als iemand met wie ze zich meteen kunnen identificeren. Hij staat voor controle, saamhorigheid en dynamiek – precies de eigenschappen die je zoekt in een partner als het gaat om het beschermen van je kostbaarste bezit: je data.
Wat betekent dit alles voor jou als klant? Het betekent dat je niet zomaar je data aan een willekeurig IT-bedrijf overlaat. Data is immers je kostbaarste goed, en je wilt alleen samenwerken met de besten in het vakgebied. Bij DataRely weten we niet alleen exact wát we doen, we doen het ook met passie en toewijding.
Kracht, bescherming en expertise
Dus, de volgende keer dat je ons leeuwenlogo ziet, denk dan aan de kracht, bescherming en expertise die erachter schuilt. En weet dat wij, net als de leeuw, altijd klaarstaan om jou en je data te beschermen en te begeleiden, waar dan ook. Dat is het verhaal achter de leeuw van DataRely: het is een verhaal van vertrouwen, leiderschap en toewijding. Are you in?